Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ataru00
Administrator
Dołączył: 25 Maj 2015
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 22:25, 04 Lip 2018 Temat postu: PVP Czyli jak gnębić słabszych i nie dać sie zabic. |
|
|
Oto kolejny mój mały poradnik. Uprzedze ze może być nieco grubiański. No i trochę ten poradnik znów będzie opasły bo wiele spraw.
PVP czyli player vs player. Czemu służy pvp? Skoro na dunach zarabiamy expimy itp.? Służy do tego samego. Ale może być znacznie trudniejsze dla nas lub łatwiejsze to ju zależy tylko od nas.
Ale nadrzędny cel służy temu by pokazać ze to my jesteśmy lepsi i silniejsi od innych. No jest jeszcze jeden dodatkowy cel ale w aktualnym systemie pvp sprawia ze jest on totalnie głupi i nie przemyślany.
PvP daje nam jeszcze pewne inne plusy. Które pozwalaj nam się chwalić jacy to my nie jesteśmy
Zatem po kolei.
Odbywając waki na arenach zdobywamy punkty merity i orby.
Merity - daja nam odpowiednia range w pvp - im wyzsza ranga tym lepsze nagrody mozemy kupowac sobie z maszynek PvP
Orby- punkty za ktore kupujemy itemy - odpowiednik tokenow.
Im wyższa ranga tym mamy ładniejsze skrzydła kolo nicka naszej postaci. Wiec zyskujemy szacun na dzielni i postrach czesc ludzi boi sie nas atakować a ini chcą za wszelka cene udowodnić ze co ze ja nie dam rady
Ponieważ nacji mamy 5 to wszystkie rywalizują ze soba o zdobywanie terenow. Im nacja ma wiecej teremow pod kontrola tym lepsze bonusy daje nacja. I tu teraz ponarzekam o słabości systemu.
5 nacji - 4 acje maja sojusze 1 zostaje sama.
Nacja co jest sama sama walczy podczas obrony wlasnej ziemi.
Nacja to jest sama zawsz dolacza do atakujacych. Wiec wcale nie jest tak bardzo zle byc samemu. Ma to swoje plusy i minusy.
Co do bonusow nacji. Jesli ktos che decydowac na podstaiwe tego do jakiej nacji nalezec by miec duze bonusy zawsze coz może sie potknąć Sojusze sa kruche a liczba graczy na pvp losowa wiec nie ma co być pewnym ze bonusy się utrzymają co zaraz wyjaśnię. Ale zawsze raz na miesiac moze zmienic nacje koszt to 25 tysi
PvP zaczynają sie codzinie od 14:00 i trwają do 0:00.
By zobaczyć gdzie odbywa sie PVP oraz listę co gdzie i z kim - klikamy CTRL +B. By wejśc na arene musimy kliknąć na kryształ. Kryształ zawsze aktywuje się o równej godzinie.
Maksymalne bonusy nacja uzyskuje jeśli ma pod kontrola 40 obszarów.
Niestety utrzymanie tego graniczy z cudem bo pvp codziennie i cały czas wymagałoby to oddziału 40 os z nacji co będą masakrować innych na pvp i biegać co godzine od 14 do północy;p to sami widzicie. Dodatkowo przez ten system cala ekologia w nacjach i na wyspach umarla. System ekologi stracił całkowicie sens. Bo po co dbać o obszar który można stracić za chwile.
Itemy za punkty PVP kupujemy w maszynkachna Ecaflip Arena.
Itemy w maszynkach dielimy na Suport - Defens i Attack - i te itemy skladaja sie w sety minimum 3 itemy na postaci podczas pvp daja specjlne statystyki.
Każde PVP trwa 45 min + 15 min czasu doliczonego na nie dokończone walki. Tak wiec mamy przerwy miedzy pvp kolejnymi tylko 15 minut. Wiec jest to zabawa dla wytrwałych i jest serio dość mecząca.
Za pvp zdobywamy rangi w zaleznosci jak nam poszlo. Najlepsza A najgorsza D. Im wyzsza ranga tym wiecej expa zdobywamy wicej punktow meritow oraz orbow. Za te pvp dostajemy skrzynkii z losowymi itemami zawsze na koniec walki PVP.
W skrzynkach itemy z dunow mini bosow i craftu. Nie ma itemow z UB oraz altarow. Tak wiec za pvp mozemy zdobyc niemal kazdy itemek. Od 80 lv do 200.
PvP możemy biegać od 80 do 200 lv.
Areny sa w zakresach 80-110-140-170-200 LV. Wiec nie posiadając builda możemy biegać dane poziomy jeśli łapiemy sie w zakres LV i czujemy sie całkiem pewnie. W posiadanym eq i ograniu własna postcia.
Chociaż ludzie często tworzą w takich przypadkach oddizlena postać lub konto do biegania pvp osobiście uważam ze to bezsens.
Czy są słabe postaci na pvp? Nie nawet cra może sobie dobrze radzić. Ale sa postacie co aktualnei z powodu bardzo zlego balansu sa uprzywilejowane tak delikatnie ujmę np. Sac- Sram- Iop - Maska - Feca. Ale to nie znaczy ze nie maja wad które możemy wykorzystać przeciw nim. O ile nasza postać ma odpowiednia kontre.
Jezeli nasza postać ma wyższy lv niz dany zakres areny pvp. I nie mamy danego builda - dostajemy emblem ze statystykami i eq taki ajk podczas robienia dunow stasi. Wedy gracze z buildami sa dla nas nie do pokonania. Ale nadal biegają ludzie bez buildow. Oczywiscie fajnie biegac z kims w parze. wtedy i bez buildow latwiej nam cos ugrac i możemy robić nawet bez za bardzo mocne wsparcie każda postać cos potrafi.
Moj przykład Rank 1 w nacji zdobyte mimo ze nie posiadalem builda.
Coż zodbyte dzieki przyjaciołom co troche na plecach pociagneli troche sam troche na upartego i ludzie boja sie tez atakowac sadi no i troche kontaktow wiec nie kazdy chcial mnie odrazu atakować. No i troche znajomosci bo jak ludzie ze mna biegali okazywalo sie ze dobrze gram postacia mimo braku builda i stanowie mocne wsparcie.
Jak przegramy walke z mobkiem na planszy nic nie tracimy jesli przegramy walke z ludzmi normalna lub atak lub obrone szefa tracimy merity. Dodatkowo po przegranej ladujemy za brame na karna lawke puki nie skonczy sie nam kara respawna.
I uwaga pvp można wygrywać i osiągać brdz fajne wyniki nawet bez zabicia ani 1 osoby wiec niema sie co załamywał.
Mamy 10 rang w pvp. Najniższa 10 najwyzsza 1.
Ranga zmienia sie co 2000 Meritow.
UWAGA punkty codziennie spadaja jesli nie biegamy regularnie pvp chociaz raz dziennie.
PvP dzielimy na zwykle oraz Heroic oraz Free For All.
Heroic - jeśli zginiemy zostajemy wyrzuceni poza arene bez mozliwosci powrotu. Wtedy czekamy końca tylko by policzyło nam nasze punkty.
Heroic w dużej mierze polega by wybić wszystkich przeciwników nawet w walkach 3vs1 byle mieć cala arene tylko dla siebie.
Free for all - wiadomo bijemy się z ludźmi tylko.
Zwykłe - opisze bo to podstawa. Tu bijemy ludzi oraz mobki.
Areny mamy dwie.
Eskorta i Kwiatek. Eskorta polega przedewszytkim za zabijaniu mobkow i sadzeniu flag dla zdobycia bonusow i przywolania - mini bosa obszaru. A kwiatek to zabawa w popularne w innych znanych grach - Flagi. Zdobadz kwiaek i przynieś nam do obozu.
ESKORTA
Na planszy respia sie mobki w grupach 1-3 mobki. Za zabijanie mobkow wypadaja nam takie male skrzynki. Te skrzyni sadzimy na niebieskich polach - na polu pojawia sie flaga - modlimy sie do flagi - z nieba spada skrzynka - skrzynka ma 3 zamki wiec klikamy 3x - ze skrzynki wypada karta BONUSA. Jak ktoraś drużna zbierze odpowiednia ilosc skrzynek BONUS po ich stonie pojawia się BOS.
Kolo naszej bramy sa 2 totemy - serce uzdrawia nas za free na full jak pomacamy. Miecz - daje nam bonusy za skrzynki bonusow - bonus trwa 3 min. mamy do wyboru - dodatkowe dmg przeciw mobkowm, przeciw ludziom, i szybkosc (czyli +2 mp do walk oraz szybciej sadzimy i zbieramy skrzynki- ja osobiscie tylko z MP korzystam czasem na mobki)
Walki z ludzmi sa w wersji max 3vs3.
Atakujac minionki mozemy walczyc nawet 6vs1 czyli pelny sklad.
Bos to taki wielki mobek co bije mocno bije aoe umie wkonac szarże i posiada regeneracje. Solo ubic go ciężko chyba ze dystans. Dodatkowo jesli my atakujemy bosa druzyna przeciwna moze go bronic. Wtedy walka 6vs7 nas maksymalnie 6 a przeciwnikow 6 + bos a bos daje im dodatkowo bufy co runde.
I TU UWAGA - jelsi zabijemy im bosa odrazu nim oni nas wygrywamy automatem. Ale moze sie to okazac ciezkie ludzie bronia bosa i daja mu inmu regeneracje niewidzialnosc itp. wiec częściej bijemy wpierw ludzi by dostac sie do bosa na spokojnie. Przy czym zazwyczaj najbardziej niebezpieczni w walce wcale nie sa ci ktorzy maja najwieksze dmg ale ci co posiadaja moziwosc leczenia wskrzeszania stawiania barier i dawania powaznych bufow. Wiec suport powien pasc na sam poczatek bo to on bedize najbardziej niebezpieczny a zazwyczaj suportow nie doceniamy jesli myslimy o tym jakie to mamy dmg
PUNKTY jak otrzymać wysoka range w pvp.
Kazda ranga to 10 punktow.
Za zabicie BOSa- Chief (szefa) = 10 pkt
Za wzięcie skrzyni BONUS 1 sz= 1 pkt - ta co otiramy 3 zamki - i wcale nie musimy ich zużywać na totemie.- UWAGA jak ktos posadzi skrzynkę możemy ja ukraść po pewniej chili jak odczekamy.
Za zabicie innej osoby chyba = 5 pkt.
RANGA - A - 40 pkt
RANGA - B- 30 pkt
RANGA - C- 20 pkt
RAGA - D- Ponizej 20.
Podczas PVP zawsze możemy schować sie za brame - tam bezpiecznie.
PRZYKŁADOWA TAKTYKA
Wbiegamy na arene - i zabijamy mobki puki nie uzbieramy 10 skrzynek.
W tym czasie obserwujemy licznik ile maja przeciwnicy. - Licznik pod zegarem i licznikiem punktów. Gdy ma sie pojawic 10 biegniemy czatować na - Bosa =szefa żeby zaatakować. I tak cały czas. Chyba ze atakujemy ludzi. Dodatkowo możemy bronic naszego jesli uznamy ze mamy szanse.
UWAGI - nie koniecznie musicie się stosować ale to ja stosuje bo tak sobie przyjąłem. Ale to też zasady pewnego zachowania które gracze objawiają bo sa dobrze widziane. Wiec radzę sie ZAPOZNAĆ.
Nie atakuje pierwszy jeśli che pvp z kimś dobrze jest zapytać czy ma ktoś ma ochotę. Tak zdobywamy sobie tez plusy u innych nawet jeśli przegramy. Osobiste tez piętnuje jeśli ktoś z buildem atakuje kogoś bez builda. To nie honorowe. Tak sam jak gankuja np 3vs1. Dodatkowo jesli jakas nacja jest sama na arenie albo bardzo malo osób jest. W dobrym tonie jest napisać zeby nie atakować druzyny przecinwiej. Pozwolić im sobie tez nabić pkt. Podbiec do niech pod brame i napisac ze my ich atakowac nie zamierzamy. Jesli oni nie bronia szefa my też nie bronimy wymiana. Tak samo jeli ktoś np jest sam na arenie pozwólmy mu nabić sobie pkt sadzimy mu flagi a on zbiera skrzynki on ma skrzynki i minimalna range a my mamy bosa. Wymiana. Bywa ze cale pvp polega na tych wymianach Wtedy wygrywa najlepszy i najszybszy.
Obrażanie innych - skutkuje banem.
KWIATEK
Mamy tutaj znów 2 obozy i mamy mape - oczywiście tak jak na eskorcie klikamy - M-- na mapie mamy zaznaczone miejsca gdzie rosna kwiatki.
Biegniemy po kwiatka i zanosimy do naszego obozu. W koszyku możemy mieć 10 kwiatkow. Jesli ktos nas zabije gdy mamy przy sobie kwiatka tracimy go. Z wrogiego koszyka możemy też kraść kwiatki.
Dodatkowo sa 3 specjalne punkty. Do walki z MOBKAMI i BOSEM.
Kolo bramy mamy totem co nas leczy nasz koszyk oraz bembenek.
Bemben ko bramy - przywołuje królika. Za zwciestwo dostajemy buty - do skakania.
Bembenek na środku - dostajemy łapki do wspinaczki po scianach.
Po obu stronach na samym szycie gory - tu tzeba wejsc na glify na ziemi w 6 osob - pojawia sie skrzynka z rikiki wand- co nas zmniejsza i pozwala wejsc przez sczeline w scianie - tam czeka BOS.
JAK WALCZYC Z MOBKAMI- kazdy mobek ma INMU- zeby je zdjać musimy nadac mu żywioły w odpowiedniej kolejności. Jeśli robimy to dobrze nad głowa pojawia mu sie odpowiednia RUNA- jak u hupermage.
Jeli nie mamy jakiegoś zywiołu na poczatku tury pojawiają sie runy na ziemi. Wdepniecie na nie nadaje tez zywioł. Gdy mobek traci inmu mozemy go zabic.
Za kazdy item dodatkow dostajemy bonusy na postać.
Zabicie bosa daje 5 min BUF dla całej naszej strony dla każdego gracza.
Buty - inmmu 1 raz
Łapki - inmu 3 razy
Bos - inmu 5 razy.
BOS - 10 PKT
Kwiatek - 1 szt - 5 PKT
Ludzie - 5 PKT
PRZYKLADOWA TAKTYKA
Jak nie mamy skladu biegniemy po kwiatki chociaż 1.
Jak mamy skład biegniemy odrazu po Łapki - potem po Wanda i na bosa.
Kozystamy z Buga bosa - i zabijamy go drugi raz.
Biegniemy po kwiatki. Koleny Bos respi sie po 10 minutach. Jesli koszyk pełny idiemy z kwiatkiem za bramę kwiatek znika. - TYLKO 1 raz starczy- biegniemy znow zabić bosa 2 razy. UWAGA na czym polega bug bosa. Gdy zabijemy go wychodzimy z jaskini i schodzmy o 1 platfore nizej i wracamy znow na bosa. Wtedy sie on respi.
UWAGA jesli tego nie zrobimy kolejny bos bedzie dla nas niewidzalny. I ludzie beda nam go pingowac i pisac zywioly.
UWAGI - podobnie jak pisałem w eskorcie zalecam zachowywać sie ok wobec innych. Bo chyba nie musze tłumaczyć jesli my bedziemy atakować każdego kogo widzimy nie zdziwmy sie jak kolejne pvp nawet za brame nie wyjdzemy.
W bagu naszym jest npc mobek co daje nam 1 tygodniowy quest PVP do wyboru na dodatkowa bonusowa skrzynke.
RADA OSTATNIA OGOLNA - ZALECAM WYLACZYC W OPCJACH JAK IDZIEMY PVP - AUTO JOIN I LOCKOWANIE WALK.
No chyba ze mamy taktyke wbijać do wszystkiego.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ataru00 dnia Czw 1:19, 05 Lip 2018, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Ataru00
Administrator
Dołączył: 25 Maj 2015
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 22:31, 04 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Mapki do eskorty nie dodaje bo w sumie tam nie ma nic ciekawego.
Chyba ze będziecie chcieli.
Ale oto mapa kwiatka bo ona wymaga znajomości nieco. Bo to liczys ie prędkość i ścieżki
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ataru00 dnia Śro 23:47, 04 Lip 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
czarny-smok
Dołączył: 13 Lut 2017
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk, Jstrzębie-Zdrój
|
Wysłany: Czw 9:58, 19 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Mała uwaga względem rang, owszem 2 000 zmiana rangi, ale jeśli ktoś aspiruje na rangę 1 - musi przebić wartość aktualnej osoby o tej randze czyli np. na randze 2 mam 20 000 metitów ale osoba osoba mają range 1 ma ich 30 000 oznacza to, że aby awansować muszę wbić min 30 001 meritów żeby uzyskać upragnione skrzydła.
Tak tylko 1 osoba może posiadać najwyższą rangę. Zdarza się czasami, że przy małe różnicy meritów (jest to jak dobrze pamiętam około 100) 2 osoby mogą posiadać rangę 1.
Jednakże taka sytuacja zdarza się bardzo rzadko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|