Forum www.wakfubos.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Runy, czyli wszystko o Runowaniu.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wakfubos.fora.pl Strona Główna -> Poradniki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cypher



Dołączył: 06 Mar 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 23:49, 24 Mar 2016    Temat postu: Runy, czyli wszystko o Runowaniu.

Runy, ich Classa i jakość

Runy są to kamienie dzięki którym dajemy itemkom dodatkowe statystyki jak i możemy je zmieniać (mam na myśli transmutation runy, powiem o nich na koniec), takie jak dmg, dodge, inicjatywa, lock, hp czy resisty.

Gdzie wkładać runy? No więc, po wciśnięciu LPM na itemku, pokazuje nam się okno z opisem itemka i jego statystykami, pod jego nazwą mamy puste kwadraciki (tzw. Sloty) o różnych kolorach i różnej ilości, przeciągamy rune z worka na slota i mamy rune w itemku.



Kolory Slotów - kolor jest wyznacznikiem tego co runa nam da, wymieniamy:

* Kolor zielony, czyli support slot, po włożeniu runy w slot o tym kolorze runa da nam hp/ locka/ dodga/ ini. Zielone sloty występują w Butach i Paskach.

* Kolor niebieski, czyli defense slot, po nałożeniu runy na tego slota runa da nam resisty, sloty te występują w Pelerynach, Klatach, Epoletach i Amuletach.

* Kolor czerwony, czyli attack slot, po nałożeniu runy na tego slota runa da nam % dmg, sloty te występują w Czapkach, Pierścieniach i Broniach.

***** Właściwości run tj. hp, lock, dodge itp. przyznawane są losowo, można je zmienić za pomocą Smithhammerów (Dropią one ze wszystkiego, można je też kupić w grze) wymieniamy:

-Smithhammer of lock (chyba nie muszę tłumaczyć na co zmienia rune)
-Smithhammer of dodge
-Smithhammer of Initiative
-Smithhammer of Vitality (chodzi o hp)
-Smithhammer of Damage ( te hammery nie są już nam potrzebne, są to pozostałości po poprzednim systemie)

-Smithhammer of CMC dmg (tak samo jak w przypadku Smithhammer of Damage)
-Smithhammer of Resistance (sytuacja taka sama jak w przypadku cmc i zwykłego Damage)

Ilość Slotów:

Slotów może być maksymalnie 3.

3 Sloty występują w Czapkach, Pelerynach, Broniach, Butach i Klatach.

2 Sloty występują w Paskach, Pierścieniach, Amuletach.

1 Slot występuje w Sztyletach, zdarza się, że 1 slot występuje także w innych itemach.

Classa runy, czyli jej ,,lvl", jest wyznacznikiem na jaki item możemy nałożyć rune, przykładowo 12stej Classy runa może być nałożona na itemy do 120lvl włącznie.

Jakość runy jest podzielona na:

- Glossy (zielona) , jest to najgorszej jakości runa, ale jest najbardziej użyteczna podczas runowania (ale o tym później). Gdy nałożymy ją na pusty slot w itemku runa będzie miała 1-wszy poziom.

- Sparkling (pomarańczowa) , jest to runa średniej jakości, gdy nałożymy ją na pusty slot w itemku runa będzie miała od razu 2-gi poziom.

- Perfect (złota) , jest to runa najwyższej jakości, najcenniejsza i najdroższa, gdy nałożymy ją na pusty slot w itemku runa będzie miała od razu 3-ci poziom.

Skąd brać runy ?

Zdobywamy je poprzez ,,Mielenie" itemów w RUNIC RECYCLER

(niszczarka do itemków, w Bonta jest w 5th bond of Avenue, obok Tablicy marketowej) oraz można je wydropić ( co do dropa wiem, że Glossy/sparkling runy dropią z Flaxhid/Tormented dungeona, a class 16 Glossy/sparkling runy dropia z mobów na Moon).

Za zmielenie itemka dostaniemy Powdery (Proszek) (100 proszku = 1 runa)

Okno niszczenia itemów:

Proszek także ma swoją classe i jakość, system ten jest taki sam jak w przypadku run tj. Glossy, sprakling, perfect.
Jak tworzymy rune z np. Class 12 Perfect proszku to otrzymamy z niego Class 12 perfect rune.

To jakiej Classy proszek dostaniemy zależne jest jakiego lvla item zmielimy, załóżmy że mielimy item na 120-129 lvl, to dostaniemy za niego proszek Classy 13-stej ( zawsze o 1 wyżej niż lvl mielonego itemka).

To jakiej jakości proszek dostaniemy też jest zależne od mielonego itemka, jak zauważyliście nazwy itemków mają różne kolory tj. zielone, pomarańczowe i złote. To jaki kolor ma mielony item wpływa na jakość wydobytego proszku, jak zmielimy zielony item to dostaniemy Glossy proszek, jak pomarańczowy to Sparkling proszek, a jak Złoty to otrzymamy Perfect proszek.

To jaką ilość proszku otrzymamy jest także, jak w przypadku classy, zależne od lvla mielonego itemka tj. im bliżej następnej classy tym wiecej proszku otrzymamy, np. mielimy item na 121 lvl dostaniemy 60proszku, a jak zmielimy item który ma 129 lvl to możemy dostać nawet 120-140 proszku.

Okno tworzenia run:

Ciekawostka nr 1 --Za zmielenie Reliktu otrzymamy 1500 perfect proszku ( 15 run), a jak zmielimy Epic item to otrzymamy 500 perfect proszku

Ciekawostka nr 2 -- Za zmielenie złotego itemka dostaniecie więcej proszku niż za mielenie zielonych lub pomarańczowych itemków, można nawet dostać 250 proszku za zmielenie złotego (w tym przypadku także lvl ma wpływ na ilość wydobytego proszku).

Za pomocą ,,Niszczarki" możemy także podwyższyć classe i jakość runy lub proszku.

(Podwyższa to rune/proszek o 1-den stopień np. z glossy na sparkilng, z 11-stej classy na 12-tą), lecz kosztuje nas to połowę naszego zasobu np. mamy 200 Glossy proszku, chcemy zmienić na sparkling, więc zabiera nam to połowę tego co chcemy zmienić i zamiast 200 Glossy proszku otrzymujemy 100 sprakling, tak samo jest w przypadku run, załóżmy że mamy 2-wie 12-tej Classy runy, chcemy zmienić na 13-tą Classe, więc zabiera nam połowę z 12-tej Classy run i otrzymujemy w zamian (w tym przypadku) 1-dną Classs 13 rune.



Ulepszanie run

Do ulepszania run potrzebujemy SMITHMAGIC HAMMERÓW (dropią one ze wszystkiego, można je też kupić za ogriny, sprzedawać można jedynie te kupione z ogrines shopu gdyż te wydropione są linked ) jak i run tej samej classy lub wyższej.

No więc jak już włożymy rune w pustego slota to wciskamy na niego PPM, pojawia nam się okno

W oknie tym, jeśli je posiadamy, pokazują nam się smithmagic hammery i runy których możemy użyć (jeśli się nie pojawiły znaczy to, że są za słabej jakości lub są za małej Classy), aby ulepszyć rune musimy w pierwsze miejsce przeciągnąć hammerka, a w drugie rune.

Jakość runy także odgrywa ważną rolę, gdyż:

Glossy runą można ulepszyć rune do 5-tego poziomu.

Sparkling runą ulepszamy rune od 5-tego poziomu do 7-mego.

Perfect runą ulepszamy rune od 7-mego poziomu do maksymalnego, czyli 10-tego poziomu.

Ciekawostka: Item na którego założenie jest potrzebny równy lvl np. 160, można wyrunować runami classy 16-tej, lecz by ulepszyć runę z 7-mego do 10-tego poziomu potrzebujemy już 17-tej Classy runy.


Na koniec powiem coś o Transmutation runach.

No więc tak, są to runy za pomocą których losujemy na nowo elementy w itemach np. nasz item ma Air/Earth chcemy Fire/Earth używamy Transmutation rune tak długo aż wejdą Twoje wymarzone elementy (ps. czasami potrzeba ponad 30-stu takich run by się udało, ale to już zależy jakie ma się szczęście). Transmutation runy można zrobić za pomocą profesji HANDYMANA, albo robiąc dungeony gdyż za każdy ukończony dungeon otrzymujemy taką rune.

Transmutation runa też ma swój lvl, system ten działa identycznie jak w przypadku zwykłych run.


Dziękuję za uwagę i przeczytanie tego poradnika.

Ewentualne błędy, poprawki lub rzeczy które nie znalazły się w poradniku, a być powinny proszę pisać w komentarzach.

Pozdrawiam, Cypher Varth ! Very Happy


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Cypher dnia Pią 11:30, 25 Mar 2016, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bragha



Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:56, 25 Mar 2016    Temat postu:

" Ilość Slotów:

Slotów może być maksymalnie 3.

3 Sloty występują w Czapkach, Pelerynach, Broniach, Butach i Klatach.

2 Sloty występują w Paskach, Pierścieniach, Amuletach.

1 Slot występuje w Sztyletach, zdarza się, że 1 slot występuje także w innych itemach. "

to sa maksymalne ilosci slotow na poszczegolnych itemach ale na nizszych lvlach tych slotow jest mniej


i nie przypominam sobie zeby istnialy smithhammery do resek


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bragha dnia Pią 12:58, 25 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cypher



Dołączył: 06 Mar 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pią 13:21, 25 Mar 2016    Temat postu:

Jak widać (na ilustracji) smithhammery na resy istnieją lecz są już nie potrzebne. Co do ilości slotów w itemach na low lvl, sory ale nie wiedziałem, gdyż mało kto bawi się w runowanie na takim lvlu, zresztą to sa tylko przykładowe dane, ilości slotów jakie podałem są informacjami dodatkowymi, nie musiałem ich podawać, ale podałem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ataru00
Administrator


Dołączył: 25 Maj 2015
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 16:20, 17 Kwi 2017    Temat postu:

Maxymalna ilośc slotow na runy w eq to 23 sloty.

Normalne runy daja statystyki +1-10(- 10 - na max lv runie) = HP , DMG , Rezist, INITIATIVE , DODGE, LOCK.

Jednak mamy teraz możliwość produkowania Run wyższego LV - nazwijmy je RUNY MOON.

Sa to runny które tworzymy specjalnymi młotkami tworzonymi profesja Handyman - i nimi zmieniamy tylko runy które sa +10 i są w itemach 150+ LV. W sumei można i zmieniać runy co maja i 1 LV ale marny z tego zysk.

Młotki tworzymy z Metamorfo z dunów Moon które otrzymujemy za robienie bosów z opcjami + rytułał. Czyli utrudnione.

Oto nazwy młotków i co one robią z zwykłymi runami.


Influence 1% Critical Hit RUNA 10 LV Influence (Max 10% CH).
Robustness 1 Block RUNA 10 LV (Max 10 Block).
Acuity Range +1 = 6 RUN 10 LV takie same (Max 1 Range).
Velocity +1 MP = 9 RUN 10 LV takie same (Max 1 MP).
Vivacity +1 AP = 14 RUN 10 LV takie same (Max 1 AP).


Destruction : +2% to +20% area damage (Attack rune slot).
Precision : +2% to +20% single target damage (Attack rune slot).
Distance: +2% to +20% distance damage (Attack rune slot).
Fury: +3% to +30% berserk damage (Attack rune slot).
Melee: +2% to +20% melee damage (Attack rune slot).
Altruisme: +3% to +30% heals (Attack rune slot).
Audacity: +2% to +20% critical hit damage (Attack rune slot).
Sneakiness: +2% to +20% backstab damage (Attack rune slot).
Atrophy: +1% to +10% AP/MP Removal (Support rune slot).
Determination: +1% to +10% AP/MP Removal resistance (Support rune slot).
Life: +6 to +60 Health Points (Defensive rune slot).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wakfubos.fora.pl Strona Główna -> Poradniki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Forum.
Regulamin